وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
صفر تا صد مديريت مالي رستوران ، حسابداري رستوران + ليست رستوران هاي تبريز افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید، رتبه و سئو سایت؛ طراحی وبسایت

صفر تا صد مدیریت مالی رستوران ، حسابداری رستوران + لیست رستوران های تبریز

مدیریت مالی رستوران یا به عبارتی، حسابداری رستوران، یک فرآیند منسجم تجزیه و تحلیل و تفسیر هزینه و آمدها، گردش پول، موجود کالا و تمامی صورت های مالی درآمد یک رستوران است. مدیریت مالی رستوران به شما این امکان را می دهد که تمامی معاملات کاری خود را به راحتی ثبت کرده و عملکرد مالی خود را بسنجید و اشتباهات را پیدا کرده و در جهت رفع آنها اقدام نمایید. با سایت تبلیغات مشاغل همراه باشید تا با هم در مورد صفر تا صد مدیریت مالی رستوران با هم صحبت کنیم. همچنین لیست رستوران های تبریز و بهترین رستوران های تبریز برای معرفی در خدمت شماست.

صفر تا صد مدیریت مالی یک رستوران

فرآیند حسابداری رستوران، از قبل از راه اندازی رستوران مناسب و با کیفیت آغاز می شود و شامل موارد زیر می باشد:

دفتر داری عمومی

مدل سازی برای کسب و کار

تحلیل مالی

بودجه بندی

پیش بینی بودجه

تجزیه و تحلیل هزینه ها

تجزیه و تحلیل هزینه کالاهای فروش رفته

محاسبه نسبت هزینه به فروش

تجزیه و تحلیل هزینه های نیروی کار بر اساس حقوق و دستمزد

تهیه گزارش های فروش روزانه

تهیه گزارش های مالی

تهیه گزارش های مالی صورت حساب سود و زیان، صورت حساب P&L، صورت حساب ترازنامه های مالیاتی

متوازن سازی حساب ها

بستن سال های مالی

تنظیم گزارش های صورت معاملات فصلی و ارسال آنها

بررسی بدهی و پرداخت ها

بررسی مغایرت ها و مغایرت گیری

حسابداری رستوران

انتخاب نحوه انجام مدیریت مالی

استخدام حسابدار یا برون سپاری؟

حسابداری و فرآیند مدیریت مالی، برای هر کسب و کاری حیاتی می باشد؛ اما دیدگاه های مختلفی برای روش صحیح انجام آن وجود دارد. شما می توانید اقدام به استخدام یک حسابدار کنید، یا تمامی امور مدیریت مالی و حسابداری خود را برون سپاری کنید. کدام یک بهتر است؟

قطعا روش بهینه ای وجود ندارد و استخدام حسابدار یا برون سپاری، هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. خصوصا با توجه به اینکه چه شخصی یا تیمی برای انجام این کار انتخاب شده باشد. برای مشاهده بهترین رستوران های تبریز، می توانید به لیست رستوران های تبریز در سایت تبلیغات مشاغل مراجعه نمایید.

استخدام حسابدار

استخدام حسابدار، هم مزایا و هم معایب مختص به خود را دارد. اما عمده ترین معایبی که می تواند شما را به عنوان یک مدیریت رستوران از استخدام یک فرد یا تیم حسابداری منصرف کند، این موارد هستند:

هزینه ی غیرقابل توجیه

با اضافه کردن هر یک کارمند جدید تمام وقت، شما هزینه های بیشتری متحمل خواهید شد. پرداخت حقوق و دستمزد، بیمه، فضای اداری، رایانه و تجهیزات مورد نیاز، آموزش و پرورش مداوم نیرو، از هزینه هایی هستند که با استخدام حسابدار یا تیم حسابداری، آن ها را به دوش خواهید کشید که در بحث برون سپاری وجود ندارد.

صرف زمان غیرقابل توجیه

انتشار آگهی برای استخدام، مصاحبه با داوطلبان احراز شغل، ورود آنها به شرکت، آموزش آنها برای جامعه پذیری و آمادگی قبول شغل، یک فرآیند وقت گیر است که می تواند شما را از مهمترین مسائل باز نگه دارد. در صورتی که یک رستوران یا رستوران های زنجیره ای گسترده ندارید؛ این هزینه ها چندان منطقی به نظر نمی رسد. ثبت رستوران در گوگل از طریق ثبت شغل انجام می گیرد.

اتلاف زمان بدون کاهش هزینه

وقتی شما یک حسابدار برای خود استخدام می کنید، این حسابدار به صورت تمام وقت در خدمت شما خواهد بود و حتی گاهی زمان هایی پیش می آید که بازدهی نداشته یا به عبارت ساده تر، کاری برای انجام ندارد اما شما موظف هستید هزینه ی حضور او را پرداخت نمایید. در صورتی که یک تیم حسابداری از منابع خارجی، فقط هزینه ی انجام فرآیند مدیریت مالی شما را دریافت خواهد کرد نه بیشتر.

کیفیت کاری غیرقابل تضمین

حسابداری رستوران و در کل مدیریت مالی رستوران، یک فرآیند پیچیده است که اصلا هم شوخی بردار نیست. شخصی که برای این شغل استخدام می شود باید مهارت های حرفه ای ریاضی را بلد باشد؛ همچنین توجه بالایی نسبت به جزئیات داشته و سابقه ی فعالیت در صنعت رستوران و مدیریت مالی رستوران را هم داشته باشد. در نتیجه یک حسابدار داخلی، تجربه و دانش یک تیم حسابداری پیشرفته را نخواهد داشت و برای شما چاره ای جز اغماض در مواقع بروز مشکلات کیفی و اشتباهات پرهزینه نخواهد ماند. برای مشاهده بهترین رستوران های تبریز می توانید به لیست رستوران های تبریز مراجعه نمایید.

افزایش بار کاری، یا برعکس

گاهی برای فعالیت تمام وقت حسابدارتان کار کافی ندارید؛ این مسئله مساویست با هدر رفت ساعات کاری بسیاری در طول هفته. یا در مقابل، در صورت گسترش و پیشرفت تجارت خود، ممکن است فضار کاری بیشتری داشته باشد و یک حسابدار به تنهایی قادر به ادامه ی کار با این حجم از گسترش کاری نباشد. در چنین شرایطی تنها راه حل شما، استخدام کمک حسابدار است. باید مطمئن شوید که خدمات حسابداری شما، با نیازهای شرکت شما هم متناسب باشند در غیر اینصورت باعث کاهش کیفیت کاری آنها و افزایش بار هزینه های مالی و غیرمالی شما خواهند شد.

پس با این اوصاف، می توان به سادگی نتیجه گرفت استخدام یک حسابدار داخلی می تواند زمان و هزینه زیادی را برای تجارت شما به بار بیارود. پس اگر می خواهید از هدررفت سرمایه خود جلوگیری کرده و همچنین از خطراتی چون اشتباهات مالی قابل توجه جلوگیری کنید؛ برون سپاری فرآیند مدیریت مالی رستوران شما، یک راه حل مناسب است که به افزایش کیفیت حسابداری رستوران شما هم کمک شایانی خواهد کرد. برای ثبت رستوران در گوگل به قسمت ثبت شغل مراجعه نمایید.

مزایای برون سپاری مدیریت مالی رستورانبرون سپاری حسابداری رستوران

مواردی که در متون بالا از سایت مشاغل تبریز ذکر شد، نشان می دهد برون سپاری مدیریت مالی رستوران چقدر می تواند در حل مشکلات مالی شما موثر باشد در صورتی که استخدام حسابدار می تواند باعث بدتر شدن این مشکلات شود.مزایای برون سپاری، بسیار زیاد است که در حجم مقاله نمی گنجد، اما با چند مورد اصلی آشنایتان می کنیم.

برون سپاری مدیریت مالی رستوران

پرداخت هزینه در برابر آنچه واقعا نیاز دارید.

همانطور که بالا هم گفتیم، شما همیشه نمی توانید حسابدار خود را مشغول به کارهای حسابداری اش بکنید؛ پس در صورت برون سپاری، یکی از مزایایی که نصیب شما می شود، پولی است که پس انداز می شود. شما به جای تعحد در قبال هزینه حقوق تمام وقت، امکان پرداخت هزینه های مورد نیاز خود را فراهم می کنید نه بیشتر. مثلا اگر یک برنامه خدمات ماهانه شامل دفترداری و پرداخت حقوق و دستمزد را انتخاب کرده باشید، فقط هزینه انجام این روند را خواهید داشت نه پرداخت یک کارمند تمام وقت؛ در مقابل، اگر نیاز به انجام خدمات بیشتری مانند صورت سود و زیان داشته باشید هم در صورت سفارش فقط هزینه ی آن را پرداخت می کنید. در نتیجه، در هزینه های شما، صرفه جویی قابل توجهی اتفاق می افتد. زیرا هنگام برون سپاری حسابداری رستوران، شما دقیقا می دانید که مبلغ برای چه چیزی پرداخت می کنید، و دلیلی برای پرداخت هزینه بیشتر ندارید. برای کسب تجربه و دریافت مشاوره، می توانید به بهترین رستوران های تبریز در لیست رستوران های تبریز موجود در سایت تبلیغات مشاغل مراجعه نمایید.

دانش و تخصص غیرقابل جایگزینی

وقتی شما پروژه ی مدیریت مالی رستوران خود را به یک تیم حسابداری برون سازمانی می سپارید، با یک تیم متشکل از متخصصان حرفه ای دارید که مهارت های سطح بالا و متنوعی در زمینه مدیریت مالی و به ویژه مدیریت مالی صنعت رستوران هستند. این تیم، بارها تجربه های چندین ساله در زمینه حسابداری رستوران دارند که خیلی بیشتر و تخصصی تر از یک حسابدار واحد درون سازمانی است. همچنین هزینه و زمانی که برای کسب این مهارت های تخصصی صرف می شود را هم در نظر بگیرید! شما هزینه ای بابت آموزش، پرورش و پیشرفت این تیم حسابداری پرداخت نمی کنید در صورتی که توسعه مهارت های مالی کارمندان، وظیفه مالی شما می باشد.برای ثبت رستوران در گوگل، می توانید اینجا کلیک کنید.

بدون نگرانی محدوده کاری را افزایش دهید.

وقتی شما پروژه ی حسابداری خود را برون سپاری می کنید، از مقیاس پذیر بودن آن اطمینان خواهید داشت. چون به عنوان مدیریت رستوران، هر چه حجم کاری و گستره کاری شما افزایش می یابد، تیم حسابداری برون سازمانی توان پاسخگویی کامل به نیازهای شما بدون افت کیفیت را خواهد داشت. در صورتی که یک حسابدار استخدام شده با توان جسمی و ذهنی محدودی خواهد بود. در صورت رشد تجارت شما، وجود یک تیم حسابداری رستوران حرفه ای، که توان کمک به تلاش های تجاری شما را داشته باشد بسیار ارزشمند بوده و نیازهای مالی شما را مرتفع خواهد کرد.

دسترسی دائمی و همیشگی به حسابدار

وقتی حسابدار شما در مرخصی باشد، شما دیگر از حمایت یک متخصص مالی برای برآورده کردن نیازهای خود بهره مند نخواهید شد. از طرف دیگر، هنگام کار با یک تیم حسابداری برون سپاری شده، با توجه به تعدد نفرات و نیرو در یک تیم، پروژه های مالی شما هرگز تعطیل نخواهد شد و هر موقع نیاز به کمک داشتید، همیشه کسی وجود دارد که به نیاز، ابهام و سفارشات شما پاسخ گوید. معرفی بهترین رستوران های تبریز در لیست رستوران های تبریز سایت تبلیغات مشاغل موجود است. همچنین برای ثبت رستوران در گوگل اینجا کلیک کنید.

کاهش حداقلی کلاهبرداری

تلاش تیمی برای به حداقل رساندن خطرات سرقت یا کلاهبرداری مالی ضروری و حتی گاهی حیاتی است. استخدام یک فرد درون سازمانی، به فرد اجازه می دهد به تمامی اطلاعات محرمانه مالی شما دسترسی داشته و نظارت کامل بر جزئیات مالی شما داشته باشد. این مسئله مساویست با در معرض سرقت قرار گرفتن شما. بهترین راه برای جلوگیری از چنین مسائلی و سرقت منابع مالی شما توسط یک نفر، وجود چندین ناظر پروژه بر یک پروژه می باشد. لازم به ذکر است سایت تبلیغات مشاغل برای معرفی بهترین رستوران های تبریز در لیست رستوران های تبریز در خدمت شماست.

روش های حسابداری رستوران

وقتی در حوزه مدیریت مالی رستوران، به انتخاب روش های حسابداری می رسیم، اکثر مدیران، روش نقدی یا تعهدی را ترجیح می دهند. البته باید توجه داشت، در صورتی که درآمد سالانه ی شما بیش از 20 میلیارد تومان است، باید از روش تعهدی استفاده کنید و راهی جز این وجود ندارد. اما رستوران هایی که درآمد کمتری دارند، می توانند از روش دلخواه خود برای روش مدیریت مالی استفاده کنند. لازم به ذکر است، یک حسابدار حرفه ای رستوران که به استانداردهای حسابداری هم مسلط باشد می تواند بهترین روش و سیستم مدیریت مالی رستوران را انتخاب کند. برای ثبت رستوران در گوگل اینجا در خدمت شما هستیم.

روش نقدی حسابداری رستوران

روش نقدی، رایجترین و محبوب ترین روش حسابداری برای رستوران هاست. زیرا مشتریان بلافاصله هزینه غذا و خدمات خود را پرداخت می کنند. همانطور که از توضیحات برمی آید، در این روش مشتریان بعدا به شما بدهکار نخواهند بود و بعد از ثبت سفارش تمام مبلغی که بستانکار هستید را پرداخت می کنند. همچنین، شما هم دیگر مانده حساب قابل دریافت نخواهید داشت. فعالیت ها به سادگی هنگام دریافت وجه، ثبت می شوند. البته باید بگوییم این روش شاید ساده ترین روش برای حسابداری رستوران است، اما لزوما دقیق ترین نیست. چرا که در روش نقدی، به محض واریز شدن مبلغ به حسابشما، درامدها ثبت می شوندو در نتیجه پیگیری درآمد قبل از محسابه هزینه ها اتفاق می افتد که باعث می شود در اسناد، رستوران شما سودآورتر از آنچه که واقعا هست به نظر برسد.

روش تعهدی

زمانی که درآمد کسب شده نقدی نیست و هزینه ای پرداخت نشده است، حسابها معمولا به صورت تعهدی ثبت می شوند. در این روش، شما دید دقیق تری نسبت به چگونگی ایجاد هزینه و درآمد خواهید داشت که باعث می شود درک شما از میزان هزینه و درآمد درست تر باشد.

اشتباهات رایج در سیستم حسابداری رستوران

حسابداری رستوران همانطور که بسیار مفید است، در صورت عدم رعایت تخصص و اصول مورد نیاز، می تواند میزبان خطاهای بسیاری هم باشد. به ویژه اگر حسابدار شما سابقه مالی قابل توجهی نداشته باشد. مثل :

اشتباهات دفترداری مانند وارد کردن اطلاعات اشتباه

مشکلات حساب های قابل پرداخت

عقب انداختن فاکتورهای فروشنده و انباشت فاکتورها

فراموش کردن یا اهمال کاری در مغایرت گیری حساب ها

دوره های حسابداری طولانی با فاصله زیاد

عدم پشتیبان گیری از داده های نرم افزاری

عدم لحاظ صحیح مبالغ غذا و نوشیدنی ها

استفاده از نرم افزار رستورانی

آیا تا به حال از سیستم صندوق داری و نرم افزار رستورانی استفاده کرده اید؟ یا هنوز هم به روش سنتی اقدام به ثبت هزینه ها می کنید؟ صندوق فروشگاهی، مکانی است که معاملات در آن قسمت انجام می شود. از طریق صندوق دار است که می توانید بفهمید کدام یک از غذاها و محصولات شما فروش بالاتری نسبت به بقیه دارد، یا کدام یک فروش کمتری دارد. حتی ممکن است به دلیل عدم نظارت بر کارمندان، یا عدم استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران، ضررهای قابل توجهی را متحمل شوید. در نتیجه حتی بسیاری از کسب وکارهای فروشگاهی و رستورانی کوچک و بزرگ، از صندوق و نرم افزار حسابداری استفاده می کنند. همچنین مزایای دیگر استفاده از این نرم افزارها عبارتند از:

سهولت استفاده از نرم افزار

استفاده از یک صفحه ی دیجیتال لمسی، به قدری ساده تر از روش صندوق های سنتی است که احتمال اشتباه یا هدررفت زمان را کاهش می دهد و در نتیجه بازده بیشتری از کارمندان دریافت خواهید کرد. برای ثبت رستوران در گوگل، ثبت سفارش کنید.

دفت بیشتر

از آنجایی که صندوق رستورانی رابط کاربری آسانتری دارد، تمامی اطلاعات مورد نیاز همکاران فروش و صندوق داران را در اختیار آنها قرار می دهد؛ در نتیجه با به روز بودن داده ها، دقت کار بالا می رود و خطر خطای انسانی را کاهش می دهد.

افزایش کارایی

وقتی صندوق داران ابزار مناسبی برای نحوه ی کار خود داشته باشند، کارایی بیشتری را از خود نشان می دهند. چه طور ممکن است که یک نجار، بدون چکش و میخ، یک خانه ی درست و بی عیب و نقص بسازد؟ پس اگر کارمند شما یک ابزار مناسب برای انجام وظایف خود در دسترس داشته باشد کیفیت کاری خود را بالاتر برده و بازدهی مناسبی از خود به نمایش خواهد گذاشت و طبیعتا زمان تسویه حساب با مشتریان هم کاهش خواهد یافت. لیست رستوران های تبریز برای ارائه ی بهترین رستوران های تبریز در سایت تبلیغات مشاغل در خدمت شما عزیزان است.

جلوگیری از کلاهبرداری

کلاهبرداری کارکنان، متاسفانه از متداول ترین مسائلی است که در مشاغل خرده فروشی اتفاق می افتد. برای مقابله با این مسئله، سیستم صندوق داری دیجیتال بهترین روش است. سیستم با تطبیق اقلام فروخته شده با مبلغ موجود در صندوق، یک تراز درست به شما ارائه می دهد که به راحتی کم و کسری های موجود کشف شده و از ادامه ی آن جلوگیری می شود. همچنین شاید ندانیدف سیستم های صندوق داری، داده های غیرقابل دستکاری دارند که به صداقت اطلاعات وارد شده می توانید اعتماد کنید. داده هایی که در یک سرور ابری ذخیره می شوند تا شما به راحتی بتوانید آنها را تطبیق بدهید.

کنترل موجودی

یکی دیگر از مزایای سیستم صندوق رستورانی، کنترل موجودی کالاست. داده های به روز موجودی موردی است که بهترین صندوق داران سنتی هم نمی توانند به روز و در کوتاهترین زمان به شما ارائه دهند. در نتیجه به راحتی می توانید هر کالایی که به فروش می رود و تعداد فروخته شده را بفهمید تا به موقع برای جایگزین کردن اقدام نمایید.

مدیریت کارکنان

نرم افزار فروش، موجب کاهش زمان اجرای برنامه ها می شود. قابلیت ثبت هوشمند ساعات ورود به سیستم شده و با کنترل مختلف سطوح دسترسی به نرم افزار، می تواند به شما اطلاع دهید کدام کارمندان وارد سیستم می شوند و با بررسی هویت کاربر وارد شده به سیستم، می توانید این دسترسی را تایید را رد کنید تا فقط کاربران معتمد به برخی از سطوح اطلاعاتی دسترسی داشته باشند و احتمال کلاهبرداری کاهش یابد.

گزارش گیری آسان

در این سیستم، فقط با چند کلیک، گزارش های مد نظر خود را دریافت می کنید در حالی که اگر از صندوق های قدیمی استفاده می کردید، باید ابتدا داده ها را جمع آوری کنید، بعد نوع داده هایی که می خواهید را انتخاب کنید و تحلیل کنید. این موارد در سیستم امروزی، فقط چندین دقیقه زمان می برد. مهم نیست در محل کار حضور دارید یا در مسافرت هستید، هر زمان که بخواهید به اطلاعات خود در دقیقترین و کاملترین حالت خود دسترسی خواهید داشت.

تجزیه و تحلیل کاملا متمرکز

همانطور که می دانید، در هر کسب و کاری، رقابت وجود دارد. برای بقا در عرصه رقابت، تجزیه و تحلیل مداوم تجارت بسیار حیاتی است. بدون تجزیه تحلیل دقیق و مدوام، غیرممکن است بدانید شغل شما سودآور است و برای ادامه باید به همین روش های کنونی تکیه کنید، یا زیان آور است و باید روش های مدیریت و استراتژی های خود را تغییر دهید. یک سیستم صندوق رستورانی خوب می تواند تجزیه تحلیل های دقیق و کامل تجارت شما را انجام داده و در زمان مناسب به شما ارائه دهد. به عنوان مثال در صورت کم شدن موجودی ها، به شما اطلاع میدهد که تخفیفات خود را حفظ کنید، قطع کنید یا اقدام به سفارش مجدد اقلام مورد نیاز کنید. برای ثبت رستوران در گوگل و گوگل مپ کلیک کنید.

ساده سازی فرآیند حسابداری

یک سیستم صندوق حسابداری رستوران یک گزینه مناسب برای ساده سازی مدیریت مالی رستوران می باشد که بدون اینکه به سبک قدیمی شما را وادار کند رسید ها را مرتب کرده، حساب کرده و گزارش تهیه کنید؛ تمامی این موارد را با انجام چند دستور ساده در نرم افزار می توانید انجام دهید.

نتیجه گیری

همانطور که بارها تکرار کردیم، این فناوری است که انجام کارها را برای ما آسان می کند. همچنین برای سیستم صندوق داری هم این مورد صدق می کند و باعث می شود صاحبان مشاغل، به سادگی تجارت خود را مدیریت کنند.

نحوه ثبت حسابداری ها در رستوران

اگر سابقه فعالیت در بخش حسابداری رستوران را داشته باشید می توانید که ثبت های حسابداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. ثبت های دارای رستوران از جمله ثبت حواله های ورودی و خروجی انبار، ثبت چک های پرداختی و دریافتی، سندهای جسابداری، حقوق و دستمزد کارکنان پیک ها و آشپزها و ... تماما از موراید هستند که در یک سیستم حسابداری رستوران به طور دقیق ثبت شوند تا حسابداری بتواند مدیریت مالی رستوران را به بهترین وجه خود انجام دهد. در ضمن اگر مایل به شناخت بهترین رستوران های تبریز هستید به لیست رستوران های تبریز مراجعه فرمایید.

نحوه محاسبه قیمت تمام شده یک پرس غذا

یکی از مهمترین دغدغه های یک مدیر رستوران، نحوه محاسبه قیمت تمام شده هر پرس غذا است. شما تا زمانی که این قیمت را نتوانید محاسبه کنید، نمی توانید سودآور یا زیان ده بودن غذاها و همچنین رستوران را به دقت محاسبه کنید.

هزینه غذا

هزینه ی غذا معمولا نسبت هزینه مواد اولیه به درامد حاصل از فروش مواد غذایی گفته می شود. این معیار به صورت درصد بوده و نسبت سودآوری یک رستوران را فراهم می کند. درصد هزینه ی غذا است که تعیین می کند برای هر پرس غذا چه قیمتی تعیین کنیم.

چرا هزینه غذا اینقدر مهم است؟

نسبت مناسب هزینه غذا، به شما کمک می کند اقلام و محصولات خود را به درستی قیمت گذاری نمایید و سود خود را به حداکثر میزان خود برسانید. همچنین این قیمت به شما کمک می کند در برابر تغییر در فروش رستوران خود به موقع واکنش مناسب نشان دهید و قیمت، سفارش و پیشنهادات لحظه ای خود را به درستی تنظیم کنید.

نحوه محاسبه هزینه غذا

میزان موجودی استفاده شده را مشخص کنید.

فروش کل را محاسبه نمایید.

از فرمول هزینه غذا استفاده کنید.

موجودی اولیه + خریدها – موجودی پایان یافته = هزینه غذا

لیست هزینه ها

لیست هزینه ها، می تواند به گرفتن تصمیمات به موقع استراتژیکی به خصوص در مورد تخفیفات و پیشنهادها می انجامد. برخی از اجزای لیست هزینه ها عبارتند از:

حقوق و دستمزد پرسنل

هزینه اجاره

هزینه انبارداری

هزینه حمل و نقل

هزینه مواد اولیه

هزینه تبلیغات و ترفیعات

هزینه های جاری مانند قبوض و ..

صورت حساب سود و زیان

دانستن میزان سود و زیان برای شما بسیار مهم خواهد بود. زیرا به کمک این اعداد می توانید تشخیص دهید درآمد حاصل از فروش و خدمات، چقدر است و درآمد خالص خود را تعیین کنید. در صورت تشخیص ضرردهی، اقدامات لازم را اتخاذ نموده و اقدام به تصمیمات استراتژیکی در خصوص مدیریت تولید، بهبود خدمات، تغییر قیمتها و ... نمایید. ثبت رستوران در گوگل از طریق سایت تبلیغات مشاغل انجام می گیرد.

گزارش صورت سود و زیان

صورت سود و زیان یک گزارش مالی تهیه شده از درآمدها و هزینه های یک دوره مشخص مالی است. این صورت بر اساس معیارهای مختلفی چون حاشیه سود ناخالص، حاشیه سود عملیاتی، حاشیه سود خالص و نسبت های عملیاتی تهیه می شود. این صورت به همراه ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد، یک نگاه عمیق و همه جانبه به عملکرد مالی شرکت می باشد.

تفاوت ترازنامه و صورت سود و زیان

صورت سود و زیان مواردی چون درآمد، هزینه و سودآوری شرکت را در یک دوره مالی نشان می دهد؛ در صورتی که ترازنامه تصویری از دارایی و بدهی های شرکت را از یک تاریخ مشخص نشان می دهد. ترازنامه معمولا آخرین روز سال مالی ارائه می شود.

سیستم حقوق و دستمزد

حسابداری حقوق و دستمزد، به ساعات کاری کارکنان، میزان اضافه کاری ها، مرخصی ها، روزهای غیبت و مزایای کارمندان می پردازد. برخی از وظایف حسابدار در این سیستم عبارت است از:

اطلاع از قرارداد کارکنان و ثبت اطلاعات عملکردی آنها

محاسبه حقوق

اطلاع از سیستم افزایش حقوق در سال جدید

تنظیم و ثبت فیش حقوقی کارکنان

محاسبه سود سالانه

بررسی کسورات بیمه و مالیات

و ...

همچنین برای چگونگی محاسبه حقوق و دستمزد، باید ابتدا قوانین حقوق دستمزد و انواع مفاد قانون کار را بدانید.

مدیریت موجودی کالا

همانطور که می دانید، خرید بیش از حد موجودی، می تواند خسارات عمده ای برای شما به دنبال داشته باشد. ثبت سفارش بیش از حد موجودی انبار هم می تواند شما را دچار مشکل کند. بنابراین مدیریت موجودی کالا مقوله ای است که به کسب و کارها کمک می کند تا از این دو فعالیت بیش از حد دو جانبه جلوگیری کند. برای موجودی موفق و بهینه، بهترین راه یک سیستم مدیریت موجودی مناسب است که برای مدیریت موجودی شما این مزایا را به همراه خواهد داشت:

کنترل موجودی ها قبل از اتمام

کارتکس کامل کالاها

انبارگردانی

ثبت سند اقلام هدررفت

اطلاع از ارزش ریالی و تعدادی کالاهای موجود

روش ثبت موجودی ها به دو روش انجام می گیرد.

روش دائمی ثبت موجودی کالا

این روش همانگونه که از نامش پیداست، مربوط به پیگیری موجودی به صورت دائمی است. در این روش مدیران انبار، به صورت مستمر موجودی کالای خود را چک می کنند و با هر خرید و فروش کالا، سیستم به صورت خودکار به روزرسانی می شود. در این روش، هزینه کالاهای فروش رفته برای هر فروش محاسبه و یک ورودی در سیستم "هزینه کالاهای فروخته شده" ثبت می کند. محاسبه موجودی دائمی بر اساس سه متغیر انجام می گیرد:

تغییرات موجودی در رمان واقعی

تغییرات ناشی از هدررفت موجودی کالا

سرقت یا جمع شدگی موجودی کالا

داده های به روز، مهمترین پارامتر موجود توجه در روش سیستم موجودی دائمی محسوب می شود و تغییرات موجودی به دلیل دور ریخته شدن، استهلاک، سرقت و ... به صورت دستی تنظیم می شوند.

کسب و کارهای بزرگی که چندین انبار و مقادیر بالایی موجودی کالا دارند، از روش مدیریت موجودی کالای دائمی استفاده می کنند. در مقابل مشاغلی که به دنبال رشد سریع و افزایش موجودی هستند هم برای مدیریت موجودی از این روش می توانند استفاده کنند. بهترین رستوران های تبریز ثبت شده در سایت مشاغل تبریز از طریق لیست رستوران های تبریز موجود می باشد.

روش دوره ای

می توان گفت روش دوره ای ساده ترین و قدیمی ترین روش مدیریت موجودی است. سیستم موجودی دوره ای، همانطور که از نام آن پیداست، در ابتدای هر دوره مشخص شده توسط شما، موجودی کالا را محسابه می کند. این دوره ها متغیر و بسته به فاصله تعیین شده توسط شماست که از حالت ساعتی تا سالانه متغیر خواهد بود. بر خلاف سیستم دائمی، روش مدیریت دوره ای، با هر خرید، بررسی موجودی نمی کند بلکه در ابتدا و انتهاب دوره های مالی شما، موجودی محاسبه و کنترل می شود. در این روش، یک هزینه ی کلی بر اساس کالاهای فروش رفته در پایان ماه بر اساس موجودی اولیه + خریدهای بعدی محاسبه شده و ارائه می شود. در روش دوره ای معمولا برای کسب و کارهای کوچک استفاده می شود؛ و موجودی زیادی برای ردیابی ندارند یا کالاها با قیمت پایینتری به فروش می رسد.

کدینگ حسابداری

اختصاص شماره های منحصر به فرد، به هر حساب را کدینگ حسابداری می نامند. برای دسته بندی اطلاعات مالی، طبقه بندی حسابداری و گزارش گیری آسان و درک بهتر حسابها، از کدینگ حساب استفاده می شود.

حسابها به چهار دسته ی گروه، کل، معین و تفضیلی تقسیم می شوند.

اما به طور کلی در حسابداری 9 گروه اصلی وجود دارد:

دارایی های جاری

دارایی های غیرجاری

بدهی های جاری

بدهی های غیرجاری

حقوق صاحبان سهام

درآمد یا فروش

بهای تمام شده کالای فروش رفته

هزینه

حساب کنترلی

در سیستم حسابداری رستوران، از گروه های زیر برای کدینگ استفاده می شود:

دارایی جاری، صندوق، بانک، حساب دریافتنی، اسناد دریافتنی، بدهی جاری، حساب پرداختنی، اسناد پرداختنی، درآمد یا فروش محصولات، بهای تمام شده کالای فروش رفته و هزینه.

نتیجه گیری

معمولا یک حسابدار حرفه ای و با تجربه با توجه به مجموعه ای که در آن مشغول به کار است، می تواند یک روش مناسب و اصولی را انتخاب کند تا بتواند زمان گزارش گیری صورت مالی را کاهش داده و دقت آن را هم افزایش دهد. ممنون که تا اینجا با سایت تبلیغات مشاغل همراه بودید. بر آن بودیم تا صفر تا صد حسابداری رستوران و مدیریت مالی رستوران را با هم بررسی کرده و یک راهنمای جامع و کامل برای مدیران رستوران ها ایجاد کنیم تا اندکی در این مسیر یاری کنیم. برای مشاهده بهترین رستوران های تبریز می توانید به لیست رستوران های تبریز مراجعه نموده و برای ثبت رستوران در گوگل می توانید اینجا کلیک کنید.



برچسب: ،
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۰:۵۸ توسط:پزشکی موضوع: نظرات (0)

به اشتراک بگذارید :

Donbaler Donbaleh LinkPad Twitter Facebook Google Buzz Google Bookmarks Digg Technorati delicious
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :